2016. május 26., csütörtök

Útvonal

Hírek » Egyéb rovat

Az idei évben új GFXBench és Basemark tesztprogram érkezik

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az érintett vállalatok az idei GDC-n leplezték le a fejlesztéseket, amelyek a virtuális valóságot sem vetik meg.

A GDC-n jellemzően előkerül egy-két megjelenés előtt álló tesztprogram, és nem volt ez másképp idén sem, ugyanis a Kishonti és a Basemark bejelentett egy-egy új, készülő alkalmazást.

A Kishonti elsődlegesen a GFXBench tesztprogramról ismert, amelynek érkezik az ötödik verziója. Ez a korábbi változatokhoz képest tartalmazni fogja a Aztec Ruins tesztet, amely elsődlegesen az új explicit API-khoz készült. Ebből már az is kiderült, hogy a GFXBench 5 támogatni fogja a Vulkan, a Metal és a DirectX 12 API-kat.

Kishonti GFXBench 5 Aztec Ruins teszt
Kishonti GFXBench 5 Aztec Ruins teszt [+]

Az Aztec Ruins teszt abból a szempontból is különleges, hogy egy új leképezőmotorra épül, amelyet egyrészt az explicit API-khoz tervezett a cég, valamint olyan újítások is bekerülnek, mint a dinamikus globális illumináció.

Kishonti GFXBench 5 VR mód
Kishonti GFXBench 5 VR mód [+]

Jó hír lehet az is, hogy a GFXBench 5-nek lesz egy virtuális valósághoz készülő módja, amely például az ultramobil piacon terjedő VR keretek miatt igen jó ötlet, hiszen így az adott okostelefon teljesítménye VR módban is mérhetővé válik. A Kishonti a megjelentést a harmadik negyedévre tervezi.

A Basemark a VRScore nevű tesztprogrammal már teljesen a virtuális valóságra koncentrál. A fejlesztést a Crytekkel közösen végezték, így a CryEngine használata ezek után nem lehet meglepetés, de az is igaz, hogy a vállalat ezt az információt már korábban bejelentette.

A szoftver több területet is lefed, így mérhető vele a PC-k sztereó 3D-s módban nyújtott teljesítménye, majd erre építve a valós VR mód is, amikor már a VR headsetekhez szükséges extra munka is el lesz végezve. Ez azért nagyon hasznos, mert így két eredmény születhet, és ezek eltérése alapján nagyjából behatárolható, hogy a hardver szempontjából hol vannak azok a tényezők, amelyek akadályozzák a VR melletti jobb teljesítmény elérését. Ehhez konkrétan egy harmadik szoftvermodul lesz beépítve, amely az eredményeket különböző tényezők alapján összehasonlítja. Végül mérhető még a képkockák elkészültének az ideje, amelyekkel különböző statisztikák készíthetők.

Basemark VRScore Basemark VRScore Basemark VRScore
Basemark VRScore [+]

A VRScore szoftver mellé jön egy hardver is, amely mérhetővé teszi az úgynevezett "app-to-photon" késleltetést, vagyis a bemeneti adatok feldolgozása utáni pont és a végeredmény megjelenítése között eltelt időt. Ez hasonló a "motion-to-photon" késleltetéshez, de ott még a bementi adatok feldolgozására szükséges idő is hozzáadódik. Az amúgy végtelenül egyszerű, 3,5 mm-es jack bemenetre köthető hardveres egység egyébként méri még a bal és a jobb szemnek szánt kép megjelenési ideje közötti eltérést, a kijelzőperzisztenciát, valamint az eldobott és az ismételt képkockák számát.

Basemark VRScore hardver
Basemark VRScore hardver

Extraként lesz még egy VR videókra szabott teszt is, amely nem annyira kritikus tényező, de ez is egy olyan terület, amelyet érdemes vizsgálni. Mindemellett a térhangzásra szabott teszttel kideríthető, hogy ennek az alapvetően szükséges tényezőnek a kiszámítása mennyire terheli az adott PC-t.

A Basemark VRScore várhatóan júniusban lesz elérhető.

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.