A játékosok körében gyors lehet a Windows 10 terjedése

A Windows 10 körül egyelőre minden jól alakul, de a DirectX 12-t a piac nagy része még nem láthatta működés közben. Erre azonban már csak egy évet kell várni, ráadásul igazán extrém terjedés elé nézünk, ami azt is jelenti, hogy a játékosok számára a Windows 10 használata nagyon ajánlott lesz. A fejlesztők korábban kérték a Microsoftot, hogy oldják meg az új API működését a korábbi operációs rendszereken is, de legfrissebb adatok szerint ez aránytalanul költséges lenne, így a redmondi óriáscég inkább rendkívül olcsó frissítési lehetőséget biztosítana a Windows 10-re. Erős a pletyka arra vonatkozóan, hogy a Windows 8-at birtokló felhasználók ingyen továbbléphetnek, amivel tulajdonképpen a piac sem járna rosszul. Valószínűleg egy kedvező frissítési konstrukciót a Windows 7-re vonatkozóan is ki lehetne alakítani.

Hirdetés

A legfőbb indokot a Windows 10-re vonatkozóan a Stardock szolgáltatja, amely vállalat a stratégiai játékok nagy támogatója, és következő évben hat új alkotást is szeretnének bemutatni. Ezek többsége a Nitrous videojáték-motort használja, amelyet már az alapok tekintetében is új generációs megoldásként terveztek. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a rendszer ugyan rendelkezik DirectX 11-es leképzővel, de a készülő DirectX 12-es opció a komplex jelenetekben nagyjából ötször nagyobb teljesítményre lesz képes még a legerősebb processzorokkal is, amit Brad Wardell, a cég elnök-vezérigazgatója korábban már megerősített.

A Stardock az innováció érdekében nagy lépésben gondolkodik, amihez elengedhetetlen az alacsony szintű hardverelérés. Ez azt jelenti, hogy ha engedik is a DirectX 11-es leképzőt az érkező játékokban, a kínált játékélmény szempontjából elképesztő lehet a különbség a Windows 10 és a korábbi operációs rendszerek között. Erre vonatkozóan van is egy olyan terv, hogy az új stratégiai játékokban a DirectX 11 eleve tiltásra kerül, ami kikényszerítheti a felhasználóknál a váltást. Utóbbi egy kellemetlen dilemma, ugyanis a Stardock számára pont az lenne az előnyös, ha a lehető legnagyobb potenciális vásárlóbázist céloznák meg, de ugyanakkor gondolni kell arra is, hogy mit szól a felhasználó, ha DirectX 11-ben még a legjobb konfigurációk teljesítménye is pár képkocka/másodperces tempóra zuhan be komolyabb terhelés esetén. Ezzel a programozók nem tudnak mit tenni, mivel egy szoftveres problémáról van szó, amit a Windows 10-ben érkező DirectX 12 gyakorlatilag orvosol.

A Microsoft szintén felvetette, hogy bárki is engedélyezi a DirectX 11-et az új programokban, akkor is érdemes az adott szoftver vásárlása előtt valamilyen formában tudatni a vásárlóval, hogy a Windows 10 operációs rendszeren a DirectX 12-vel sokkal jobban fut. Erre opciós lehetőség egy jól látható felirat a program dobozán.

A PC-s játékfejlesztők már tudatták a Microsofttal, hogy ha a DirectX 12 nem lesz elérhető a korábbi operációs rendszereken, amire sajnos egyre nagyobb az esély, akkor kifejezetten előnyös lenne, ha a Windows 7-et használó játékosok legalább harmada a következő év végén már Windows 10-et használna. Ezzel 2016-ban több programban is elfelejthető lenne a DirectX 11, ugyanis több kiadó is problémának tartja, hogy egy jól optimalizált DirectX 11-es leképző megírása a DirectX 12-es opcióhoz mérten eléggé költséges, miközben a teljesítménye és az általános minősége rosszabb lesz. Bár a piac igényeit mindenképp ki kell szolgálni, de teljesen érhető a fejlesztők nézőpontja, miszerint rosszabb élményért többet dolgozni nem logikus, ha csak a szoftver áll a hardver kihasználásának útjában.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés