Igényelhető a DirectStorage API fejlesztői előzetese

A jelenlegi csomag egyelőre erősen hiányos, de a fejlesztések megkezdődhetnek vele.

A Microsoft még áprilisban részletezte a PC-s DirectStorage API-t, amelynek most bejelentették a Developer Preview verzióját, így megkezdődhet vele a munka. Az előzetes csomag persze egyelőre csak a jelentkezőknek érhető el, később azonban lesz majd publikus tesztverzió is.

A DirectStorage API elsődlegesen a Windows 11-hez készült, ugyanakkor a DirectX 12 Agility-hez hasonló formában implementálható a programokba, aminek hála a legalább 1909-es verziójú Windows 10-hez is elérhető lesz. Annyit azonban érdemes észben tartani, hogy a Windows 11 tárolómodellje hozzá lesz igazítva az új lehetőségekhez. A Windows 10-ből ez hiányozni fog, ami persze nem teszi a PC-s DirectStorage API-t működésképtelenné, hiszen ezt úgy tervezték, hogy a meglévő tárolómodellel is kompatibilis legyen, de az egész csomag valamivel hatékonyabb lehet Windows 11 alatt.

Jelentős eltérés azért a Windows 10 és 11 között nem valószínű, mert a teljesítményelőny nagyrészt az új I/O API-ból, illetve a DirectCompute API-n keresztül dolgozó kitömörítő algoritmusból származik, ezek pedig mindkét operációs rendszeren megegyeznek majd.

A Microsoft szerint az aktuális Developer Preview verzió lényegében az új I/O API-t tartalmazza, ez nagyon fontos, hogy egyáltalán megkezdődhessen a munka, viszont a fejlesztői csomagból egyelőre hiányzik a GPU-val gyorsítható kitömörítés. Utóbbi természetesen fontos eleme a rendszernek, de a fejlesztés megkezdése szempontjából nem kritikus, két-három tucat processzormag könnyedén ki tudja ezt váltani, és az érdeklődő stúdióknál bizonyosan vannak rengeteg processzormaggal rendelkező munkaállomások.

A PC-s DirectStorage API-ra az igénylést a Microsoftnál lehet leadni, méghozzá az alábbi e-mail címen keresztül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés