Hova lett az Electronic Arts mobil irányzata?

Az Electronic Arts az elmúlt években a PC-piac és a konzolok szempontjából technikailag nagy előnyre tett szert a stratégiaváltásával, de a mobil hardverekre készült Frostbite Go videojáték-motor, vagy az iOS-re és ezen belül is a Metal API-ra érkező Plants vs. Zombies Garden Warfare már közel sem tekinthető sikeresnek. Olyannyira nem, hogy ezek nem is érhetők el. Amennyire működik tehát a vállalat stratégiája a PC- és a konzolpiacon, annyira nem vált be semmi az ultramobil szegmensen belül.

Hirdetés

Az okoknak az utóbbi hetekben utánajártunk, hogy lássunk valami képet a vállalat aktuális koncepciójáról. Utóbbi komoly titoknak számít, de annyit megtudtunk, hogy nem véletlenül nem váltak valóra az eredeti tervek. Többek között a nagy reménységként aposztrofált Frostbite Go nagyrészt még mindig csak vegetál. Persze már aránylag jól működik, így nem csak korlátozott formában használható, de az is igaz rá, hogy ma már csak nyomokban hasonlít a nagyobbik testvérnek számító eredeti Frostbite videojáték-motorra. A vállalat tehát addig fejlesztett, amíg ténylegesen működő rendszert nem kaptak, és eközben az eredeti koncepció folyamatosan átalakult.

A Frostbite Go és az úgymond "nagy Frostbite" esetében a dilemma, hogy már nem sok választja el attól a komolyabb okostelefonokat és tableteket, hogy a normál Frostbite rendszert futtassák, tehát a mobil opció lassan lényegtelenné válik. Ez az, ami miatt a Frostbite Go manapság nem kerül elő, hiszen miért is áldoznának rá komoly erőforrást, amikor a jövő úgyis a nagyobb testvéréé.

A Frostbite 3 egy Metal API-ra épülő prototípusa többek között már fut az Apple iPad Air 2 tableten. Viszont felmerülhet a kérdés, hogy hol van az ígért Plants vs. Zombies Garden Warfare iOS portja? Utóbbi szerencsére még mindig készül, de a Frostbite 3 annyira komplex, hogy nem túl kedvező számára az Apple aktuális kínálata. Egyszerűen kevés a gépekben felkínált rendszermemória kapacitása, ami egyben videomemória is. Maga a probléma nem megoldhatatlan, de ez megnehezíti a portolást, ez pedig a program megjelenésének csúszásához vezet.

A hosszabb távú stratégia szempontjából megtudtuk, hogy az Electronic Arts a kivárásra játszik. A vállalat egyszerűen nem hajlandó az ultramobil piacért butítani a Frostbite aktuális verzióját, így úgy döntöttek, hogy várnak addig, amíg az ultramobil hardverpiac utoléri a szoftvertechnológiájukat. Ez például pont az ellentéte annak, amit mondjuk sok motorlicencelésből élő stúdió csinál, de mások a prioritások.

Az új stratégia egyébként roppant egyszerű. A vállalat tovább folytatja a PC-re és konzolra fókuszáló motorfejlesztését, így például idén lesz egy nagy ráncfelvarrása a Frostbite-nak, tényleg komoly újításokkal, és erre alapoznak például az érkező multiplatform címek, míg az aktuális Frostbite verzió megkapja a mobil fókuszt, így a fejlesztések meglesznek egymás mellett. A nagy frissítések a Frostbite esetében nagyjából kétévente következnek be, így a majdani 2017-ben érkező verzió mellett majd az idei frissítés lesz a mobil projektek alapja. Távolról sem lehet azt mondani, hogy ez egy igazi mesterterv az ultramobil játékok piacának lerohanására, de a mai fejlődési tempót látva működőképesnek tűnik.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés