Gyorsan kap DirectX 12-es tesztprogramot a Windows 10

A játékosok számára a Windows 10 leginkább a DirectX 12 elérhetősége miatt fontos, és ezt tudja a Microsoft is. Nem véletlen, hogy az említett réteg számára az elérhető teljesítményelőny és hatékonyság lesz a legfontosabb üzenet, de ezt már régóta tudjuk. Hivatalosan azonban csak a 3DMark API Overhead tesztje létezik, ami nem rossz, de tudni kell jól értelmezni az eredményeit.

Hirdetés

Persze sokan készülnek DirectX 12-es játékokkal, de ezek megjelenése nem a Windows 10-hez van igazítva, illetve a Microsoft számára jó lenne, ha a felhasználók ezeket a programokat már előre feltelepített Windows 10-zel várnák. Bár a 3DMark API Overhead teszt megmarad, sőt az API véglegesítésével megújul, de nem ártana egy játékbeli példa is. Szerencsére a hardverhez közelibb programozás nagy támogatójának számító Oxide Games még a nyáron, reményeik szerint ebben a hónapban kiadják az Ashes of the Singularity című, később érkező játékuk tesztprogrammal ellátott verzióját. Ez DirectX 11 és DirectX 12 API-n is futtatható lesz és a piac gyakorlatilag rögtön a legmodernebb videojáték-motorban veheti szemügyre a DirectX 12 előnyeit.

Az Ashes of the Singularity című játék egyik repülő egysége a DirectX 12 API-n keresztül megjelenítve.
Az Ashes of the Singularity című játék egyik repülő egysége a DirectX 12 API-n keresztül megjelenítve. [+]

Információink szerint kiadásra váró, DirectX 12-t támogató Ashes of the Singularity verzió az alapvetőnek számító többszálú optimalizálás mellett támogatja majd a DirectX 12 heterogén multiadapter funkcióját, így a játékosok megtudhatják, hogy mennyivel előnyösebb egy IGP-vel rendelkező processzort vásárolniuk a hagyományos CPU-k helyet, hiszen az IGP számos feladatot át tud vállalni a processzormagoktól, illetve a dedikált grafikus vezérlőtől. Emellett látható lesz az aszinkron compute előnye is, amelyet eddig csak a Thief című játék, nem szabványos Mantle módja támogatott, ráadásul csak az 1.7-es frissítés után.

Dan Baker, a Nitrous motorprogramozója nemrég elhintette, hogy az aszinkron compute bizonyos esetekben ingyen compute shadereket jelent, vagyis bizonyos compute effektek futtatása nem jár majd sebességvesztéssel, függetlenül attól, hogy a szükséges számítások megtörténnek. Ez főleg annak köszönhető, hogy a modern grafikus vezérlőket mostantól lehet arra használni, amire igazából valók, vagyis a párhuzamos feladatfuttatásra.

A Microsoft számára az érkező Ashes of the Singularity tesztprogram verziója nagyon fontos, hiszen megmutatja a DirectX 12 összes fontos képességét, vagyis kiváló reklámértékkel bír majd a Windows 10 játékosok körében történő terjesztésére vonatkozóan.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés