A filmipar felé kacsintgat a CryEngine

A CryEngine videojáték-motorról ismert Crytek már 2008 óta érdeklődik a filmipar iránt. Ennek a legfőbb oka, hogy ma már egy videojáték-motorban is egyre könnyebben lehet létrehozni különböző animációs filmeket, de azért ezeket a rendszereket nem erre tervezik, így számos funkció hiányzik belőlük, amelyek a tradicionálisnak mondható filmipari munkafolyamat részei. A limitációk leküzdésére jött létre korábban a CryEngine Cinebox projekt, amelynek a célja az volt, hogy komoly erőforrások befektetése nélkül is lehessen létrehozni igen jó minőségű filmeffekteket.

Hirdetés

A Cinebox önmagában nem volt bukás, mivel 300-nál is több filmstúdió használta, de a Crytek mindig is egy hosszabb távú projektként jellemezte, így az egész arra volt jó, hogy a cég temérdek visszajelzést gyűjtsön az iparágról. Ennek eredménye a Film Engine, amely hivatalosan egy különállóan bejegyzett cég terméke lett, de gyakorlatilag a Cinebox szellemi örököse, illetve inkább mondható az egész projekt tényleges eredményének.

A Film Engine alapja a legújabb CryEngine, de a rendszer célja a játékfejlesztés helyett egy olyan alap biztosítása, amely lényegében teljes megoldást kínál a filmkészítés minden szakaszára. Mindezt teszi úgy, hogy végeredményben költségcsökkentő hatása legyen, biztosítva a jobb vizuális megjelenítést az alacsonyabb költségvetésű filmekhez. Mindemellett a Film Engine egy tökéletes alap a VR filmekhez is. Utóbbi a filmipar egyik olyan területe, amely a közeljövőben nagy fejlődés előtt áll.

A Film Engine hivatalosan idén lesz elérhető, de az érdeklődők már felvehetik a kapcsolatot a céggel a licencelésre vonatkozóan.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés