A Facebook is saját felhőalapú játékszolgáltatást indít

A közösségi oldal nem kíván versenyre kelni a nagyokkal, a szolgáltatás a mobil- és webalkalmazásuk része lesz.

A Google, a Microsoft és az Amazon után egy újabb amerikai óriáscég, a Facebook is elindítja saját felhőalapú játékszolgáltatását, még ha egyelőre csak béta verzióban is, mindössze néhány régióban az Egyesült Államok területén. A Facebook az ide kapcsolódó sajtóközleményben leszögezte, hogy szolgáltatásukkal nem kívánnak versenybe szállni a másik három megoldással, ez a tesztelés alatt álló valami nem is tekinthető különálló szolgáltatásnak, mindössze a Facebook Gaming egy extra funkciójaként kell rá tekinteni.


[+]

A rendszer jelenleg az androidos Facebook alkalmazásban, illetve böngészőből érhető el (iOS-en a már ismert okok miatt egyelőre nem), és olyan játékokkal játszhat az a 200 000, véletlenszerűen kiválasztott tesztelő, mint az Asphalt 9: Legends, a PGA TOUR Golf Shootout, a Solitaire: Arthur's Tale, vagy a WWE SuperCard. A célcsoportot nem a hardcore gamerek jelentik, hanem azok a felhasználók, akik egyébként is szoktak játszani a Facebookon, ám ilyen formában mindeddig csak nagyon egyszerű címek voltak elérhető a közösségi oldal repertoárjában, mostantól viszont már komolyabb alkotások is elérhetőek lesznek letöltés nélkül – hála a felhőalapú megoldásnak. A streaming mellett egyébként megjelenik majd a játékosprofil is, vagyis nem szükséges az igazi nevünket adni a játékokhoz, választhatunk egy külön felhasználónevet és avatart erre a célra, az első, komolyabb változásokat hozó frissítés pedig 2021-re várható. Ezzel állítólag kiterjesztik majd a felhasználóbázist és a játszható játékok listáját, illetve megjelennek a mikrotranzakciók, valamint a hirdetések is a játékokban.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés