A Crytek megy a Sony után a jobb megvilágításért

A jobb megvilágítás mindig is egy fontos fejlesztés volt a videojátékot történelmében, és a megfelelő globális illumináció kidolgozása jelenti a kézenfekvő utat a jobb megjelenítés felé. Erre az utóbbi években rengeteg kísérlet volt, amelyek egy része el sem készült. Gondolhatunk itt az Epic Games SVOGI, azaz sparse voxel octree global illumination koncepciójára, amely sokáig az Unreal Engine 4 nagy ígérete volt, de nem lett belőle semmi. Ennek az alternatívája akar lenni az NVIDIA VXGI, amely egyelőre jobban működik, de a jelenetben nem mozdulhat meg semmi, mert az képi hibákat eredményez, így játékokban csak rendkívül korlátozott mértékben alkalmazható.

Hirdetés

A sok félrefejlesztést a PC megsínylette, mivel a Sony egy évvel korábban előállt a cascaded voxel cone tracing technikával, amely a globális illumináció szempontjából kiváló eredményt  biztosít, ráadásul teszi ezt valós időben egy PlayStation 4-en. Ez tekinthető ma a legjobb rendszernek, hiszen két valós és egy hamis visszaverődést számol, szemben például az NVIDIA VXGI technika egy valós visszaverődésével, és támogatja az animációt is, ami nyilván rendkívül fontos szempont egy játék esetében.

Eddig úgy tűnt, hogy a PC kimarad a jóból, de senki sem számolt a Crytekkel. Az újabb CryEngine verziók már kaptak egy alapvető implementációt az úgynevezett SVOTI, azaz sparse voxel octree total illumination technikából. Ez sokban hasonlít az SVOGI-ra, de kezel két alapvető problémát. Egyrészt megfelelően támogatható az animáció, másrészt nagy terepeken is működik, mivel a ezeket a területeket a rendszer kisebb szeletekre bontja fel, és csupán ezeken a szeleteken belül történik meg a számítás. Persze az SVOTI nagymértékben paraméterezhető, és erre a Crytek is többször utalt, de már az úgynevezett alacsony minőségű konfigurálás is rendkívül jó eredményt produkál, miközben alig terheli az adott gépet. A magasabb minőség persze komolyabb hardvert kér, de a fejlesztők eldönthetik, hogy milyen minőségi szinten konfigurálják a rendszert.

SVOTI kikapcsolva és bekapcsolva SVOTI kikapcsolva és bekapcsolva
SVOTI kikapcsolva és bekapcsolva [+]

A legfrissebb adatok szerint a Miscreated lesz az első játék PC-n, amely beveti a CryEngine SVOTI technikáját, és az eltérésekről máris készültek képek. Itt meg kell jegyezni, hogy az SVOTI bekapcsolt is kikapcsolt módja más látószög mellett készült, de a lényeg látszik, vagyis bőven észrevehető, hogy az aktív SVOTI valósághűség szempontjából jobb megvilágítást eredményez.

Előzmények

Hirdetés