Váratlan helyről érkezett meg az első DirectX 12-t használó játék

A DirectX 12-ről eddig csak két demonstrációt láthattunk, amelyből ráadásul a Fable Legends tesztprogramja nem is volt publikus, míg az Ashes of the Singularity egy alfa fázisban lévő alkalmazás. Ténylegesen kész program tehát az említett API-t még nem használja, és eredetileg úgy volt, hogy októberben nem is lesz ilyen, de az Incandescent Imaging kiadta a Caffeine Episode One című alkotást, amely az eredeti Caffeine játékhoz készült, párhuzamosan megjelent frissítéssel már a DirectX 12 API-n is képes futni.

Hirdetés

A Caffeine egyébként nem túl ismert játék. A műfaját tekintve pszichológiai horror, és az eddigi beszámolók alapján nem sikerült túl jól. Emellett az optimalizálása sem valami fényes, amit persze nagyrészt az Unreal Engine 4-es videojáték-motor sara, mivel a Caffeine a teljes értékű PC-s leképezőt használja, és ezzel az Epic Games nem igazán törődik, ugyanis az Unreal Engine 4-et a felhasználóik nagyon nagy többsége ultramobil projektekhez használja.

Főleg az Epic Games PC-hez való, manapság kifejezetten hanyag hozzáállásának köszönhető, hogy az Incandescent Imaging szerint a DirectX 12-es leképező nagyjából 20%-kal gyorsabb, és általánosan folyamatosabb képszámítást eredményez, mint a DirectX 11-es leképező. Nyilván az egyértelműen a DirectX 12 előnye, hogy a nem túl jól optimalizált leképezők esetében a radikálisan lecsökkenő többletterhelés még optimalizálás nélkül is segíteni fog, ráadásul nem is keveset, ami tényleg folyamatosabb érzést fog biztosítani a játékosoknak.

Más kérdés, hogy megfelelő optimalizálással ennél az extra teljesítménynél akár többet is lehetne nyerni a DirectX 12 használata nélkül is. Persze figyelembe kell venni, hogy egy program teljesítményét nagymértékben meghatározza a rendelkezésre álló pénzmennyiség, így a kevés anyagi, illetve humánerőforrással rendelkező fejlesztőstúdiók a DirectX 12 használatával lényegesen olcsóbban érhetik el a kitűzött teljesítményszintet. Ebből a szempontból a Caffeine című alkotás mondhatni előnye, hogy a játék jelenetei abszolút nem tekinthetők komplexnek, így pont kikerülhető az Unreal Engine 4-nek az a problémája, amelytől a rendszer a komplexebb jeleneteknél a DirectX 12-től valamiért elkezd lassulni. Valószínűleg a fejlesztők ezért is döntöttek az új API engedélyezése mellett, mert az említett játék felépítését tekintve az újítás számukra főleg előnyt jelent.

Az Incandescent Imaging a DirectX 12-es mód kipróbálásához a legfrissebb grafikus meghajtókat ajánlja.

Előzmények

Hirdetés