Acer blog: célkeresztben a prémium szegmens, az oktatás és az üzlet

Hollandiában, pontosabban Amszterdamban jártunk az Acer üzleti partnerei számára megrendezett sajtótájékoztatóval egybekötött termékbemutatóján, ahol Walter Deppeler, az Acer EMEA régiós elnöke, és Jakob Jersild Olsen, az Acer EMEA régió kereskedelmi alelnöke, ismertette a vállalat stratégiáját és üzleti céljait. Az eseményen rengeteg információ elhangzott, köztük számos olyan is, ami a végfelhasználók számára kevésbé érdekfeszítő, de így is volt bőven mondanivalója a vállalat képviselőinek.


[+]

Újból előkerült például az Acer és a prémium termékek egy lapon való emlegetése, mint ahogy erre már korábban is volt példa. Ahogy arra számítottunk, ez a váltás nem úgy működik, mint a villanykapcsoló, hogy egyik pillanatról a másikra csak felső kategóriába dolgozik a vállalat. A tendencia azonban remekül látszik, a kifejezetten olcsó szegmensből folyamatosan vonult ki a gyártó, ma már az abszolút alsó kategóriában nem is találhatók új termékeik – helyette ott van a Packard Bell. Ezt támasztja alá az is, hogy egyre több innovatív terméket próbálnak a piacra dobni, így a trendekkel ellentétben az elmúlt 9 hónapban az átlagos eladási árak emelkedtek. Eközben erősen ráálltak a trendkövetésre is, számos touch and type (érintős) eszközt dobtak piacra, így bőséges választék áll már rendelkezésre ezekből.


[+]

Kétségkívül erősödött a márka a konzumer rétegben, ami sok mindennek köszönhető: kiszámítható útitervek, egységesített termékkínálat, dedikált árusítóhelyek (ilyenből hatszáznál is több van az EMEA régióban és további növekedés várható) és a javuló központi technikai támogatás (ez immáron tizennégy nyelven érhető el). Az Acernek az EMEA régióban sikerült előkelő pozíciót kivívni végfelhasználói mobil és asztali PC szegmensben, pedig nincs könnyű dolguk; fejődés minden eddiginél gyorsabb, így a korábbinál gyorsabban követik egymást az újdonságok, ami magával hozza azt is, hogy a termékek életciklusa ezzel egyenes arányban csökken.


[+]

A végfelhasználói szektor tehát pörög, ugyanakkor számos kihasználatlan potenciál van az üzleti és az oktatási informatika területén, amire a vállalat most rávetette magát. Érhető a mozgolódás, hiszen akárcsak a konzumer termékeknél a "touch and type", úgy a vállalati megoldások esetében is vannak ehhez hasonló igények. Például az üzleti gépek felhasználói kezdenek ráunni a masszívnak tartott, de több kilogrammot nyomó, sokszor ormótlan üzleti monstrumokra, ehelyett az igények a vékonyabb, könnyen hordozható, külsőre megnyerő, de továbbra is masszív eszközök felé tolódnak, melyekben szintén megvannak az olyan extrák, mint akár az érintős képesség. Mindezt nem könnyű összeegyeztetni azzal, hogy az eszközt vásárló vállalatok ezek mellett milyen további igényeket tartanak még szem előtt – biztonság, fogyasztás, teljesítmény, integrálhatóság, menedzselhetőség, TCO, megbízhatóság, stb. Plusz számos új kihívásnak is meg kell felelni. Hogy mást ne említsünk: felhős szolgáltatások és BYOD. Ezek a legfontosabb trendek mostanában, amik már túlmutatnak a hardveren, kvázi szolgáltatást is kell mögéjük rakni.


[+]

Az Acernél persze nem csak és kizárólag eszközökben gondolkodnak, hanem megoldásokat kínálnak, amelyekkel komplett állami vagy nagyvállalati beruházásokat, tendereket képesek kiszolgálni. A tableteken, notebookokon és PC-ken túl szervereket, munkaállomásokat, vékonyklienseket, okostelefonokat (melyek idehaza is elérhetőek lesznek jövőre), valamint projektorokat és monitorokat is kínálnak. Emellett a megfelelő logisztika, szerviz és vevőszolgálatok is folyamatos fejlesztés alatt állnak, valamint bővül a garanciális szolgáltatások köre is (mint például itthon a garancia meghosszabbítása, vagy TravelMate notebookokra vállalt 3 év+véletlen eseményekre vonatkozó garancia).

Az Acer továbbá már lehetővé teszi, hogy üzletei partnerei akár egy telefonos applikációból rendeljenek alkatrészt vagy komplett termékeket, mindenféle bonyolult papírmunkát mellőzve. Emellett számos országban üzemeltetnek meghatalmazott szervizpartnereket, valamint terepen dolgozó szervizmérnököket is alkalmaznak. Ezekhez kapcsolódóan egy kis statisztika: a 15 000 négyzetméteres elosztóközpont az EMEA régió 80-nál több országát képes kiszolgálni, üzleti megrendelésnél pedig még a rendelés napján megkezdik a kiszállítást, és a rendelhető alkatrészek 99 százaléka azonnal rendelkezésre áll. Az 1000 főt foglakoztató központosított szerviz kapacitása évente 1,5 milliónál több eszközre elegendő, a javítások 95 százalékával pedig négy napon belül elkészülnek. Az 500 fős ügyfélszolgálati központ napi nyolcezer hívást bonyolít le, az átlagos várakozási idő 31 másodperc.


[+]

Térjünk át zárásként az oktatásra, ami rendkívül akut téma, és ebből az Acer sem szeretne kimaradni. Az üzlet komolyságát jelzi, hogy a vállalatnál dedikált csatornát tartanak fent erre a célra és komplett stratégiát építettek fel annak érdekében, hogy a megrendelő számára olyan specifikus eszközöket kínáljanak, ami mind a tanulóknak, mind pedig a tanároknak megfelel. A cég már számos sikertörténeten van túl, ami az oktatásban való részvételt illeti. Az USA-ban például jól fogynak az erre a célra kitalált Chromebookok, de például szállítottak már célzottan eszközöket a Sycamore közösségi iskolának és egyéb intézményeknek is. Nemzetközi szinten is működik a projekt, amire bizonyíték, hogy 37 000 specifikus eszközt, ebből 28 000 notebookot osztottak ki tanulóknak Chilében a My PC program keretein belül. Indiában 369 000 notebook került iskolákba, míg a szintén indiai Institute Kalingaának 5000 touch and type eszköz került leszállításra. Továbbá az ausztráliai Queenslandi Oktatási Minisztériumon keresztül 70 000 eszköz szállítottak a tanulóknak, idén pedig további 14 000 Windows 8-as tabletet szereztek be. Sőt, Acer notebookokat és számítógépeket használ a rotterdami Feyernoord footballklub is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Előzmények