A kis Wii nagyon belehúzott

Hirdetés

A Nintendo érdekes stratégiát követ, de úgy tűnik, eredményesen. A Wii konzol teljesítményét annak bejelentésekor nem a nagy konkurensekhez (PlayStation 3, Xbox 360) hasonlította, sokkal inkább az egyedülálló játékélmény megteremtésére fektette a hangsúlyt, és igyekezett a készüléket úgy beállítani, mint amely nemcsak a számítógép, hanem akár egy másik konzol mellett is barátságosan elfér a nappaliban.

A gyártó március 31-én zárta legutóbbi pénzügyi évét, és a jelentéséből kitűnt, hogy a Wii és a hozzá kapcsolódó játékeladások is bőven hozzák a tervezett értékesítési mutatókat, így a Nintendo az előző évhez képest 48 százalékkal több nettó nyereségre tett szert. A bevezetés (pénzügyi) évének 5,8 millió eladott Wiijével szemben a legutóbbiban már 18,6 millió konzolt szállítottak, és a tervek szerint 2009 március végéig megduplázzák az összes eddigi eladást, azaz megközelítik az 50 millió darabos határt.

Amit a jelentés nyilvánosságra hozatalakor még csak várni lehetett, időközben bekövetkezett, vagyis a megjelenést követően 76 héttel eladták a 25 milliomodik Wii konzolt is. Ezzel – az értékesítések darabszámát tekintve – a Nintendo toronymagasan vezeti a piacot, ráadásul hordozható játékgépe, a DS is jobban fogy, mint a fő riválisának tekinthető Sony PSP. Elemzők szerint a Wii kedvező beszerzési ára mellett annak köszönheti sikerét, hogy sikerrel szólított meg olyan rétegeket, például a nőket és az idősebb generációt, akik korábban egyáltalán nem vagy csak alkalmanként játszottak videojátékokkal.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés